petak, 13. prosinca 2013.

MODA U TRUDNOĆI

Follow BZAZZ on Facebook
Source: pinterest.com
Jeste li ikada vidjeli trudničke haljine koje su vašim mamama bile glavna trudnička odjeća? Najbolje se daju opisati kao križanac između stolnjaka i padobrana. Ružne za poludit i daleko preširoke, nisu nimalo laskale ženinoj figuri, a ni osjećaju za lijepo. No tada se od trudnice uopće nije očekivalo da bude lijepa, nego samo dobro popunjena (tad su još trudnice jele „za dvoje“), a bilo je i pomalo nepristojno da se trudna žena sad nešto previše pojavljuje u javnosti.

Danas su se stvari promijenile. Osim što je prosječna trudnica drastično srezala kilažu, modne kuće su napokon počele proizvoditi i linije za trudnice u kojima žena može izgledati super, trbuhu unatoč. Nije se to naravno dogodilo zbog posvemašnjeg napretka svijeta već zbog toga što je industrija uočila još jednu izvrsnu priliku za zaraditi, ali koga briga – bring on the maternity clothes.

Što kupiti?

Tri stvari su važne za izbor trudničke odjeće: koja vam je trudnoća po redu, u kojem godišnjem dobu rađate i da li radite.

Ako ste na početku prve trudnoće, morate znati da vam se trbuh praktički neće vidjeti sve tamo do petog mjeseca. Do tada ćete se malo raširiti u struku, ali najvjerojatnije ćete stati u sve dosadašnje hlače/suknje koje nisu preuske, naravno pod pretpostavkom da niste odmah nabacile pet kila viška. Dakle, tek početkom drugog tromjesečja trudnoće trebate početi razmišljati o kupovini trudničke odjeće. Ako vam je ovo druga ili više trudnoća, onda znajte da onu veličinu trbuha koju ste imale u bilo kojem datom momentu prve trudnoće, sad ćete imati cca 2 mjeseca ranije. Dakle, prvorotka će u sedmom mjesecu trudnoće izgledati kao drugorotka u petom, tek negdje dva mjeseca pred kraj se trbusi svih trudnica izjednače. Ovo napominjem jer su svi savjeti dani za žene u prvoj trudnoći pa vi iskusnjare ako ovo čitate (mada već sve znate) uzmite u obzir razliku u gabaritima.

Source: pinterest.com
U drugom tromjesečju trbuh se već dobro vidi, ali nije prevelik, pretporodni. Ako nije ljeto, sve što vam treba je dva para hlača, trudničke traperice (za svaki dan) i trudničke crne hlače, nešto kao crne trapke samo formalnije, za posao (ako još uvijek radite), eventualne svečanije situacije (mada neće ih biti puno) i za dane kad su traperice u pranju. Za ovaj period vam je trbuh možda premali za one hlače gdje vam struk ide preko cijelog trbuha, barem je sam mnom to bio slučaj, i najbolje je kupiti trudničke hlače s normalnim, rastezljivim strukom. Inače sam u prvoj trudnoći apsolutno preferirala potonji tip hlača jer sam se u njima još osjećala kao ljudsko biće, a ne hodajuća kugla, ali u nekom momentu trećeg tromjesečja te hlače ipak postanu neudobne i treba preći na klasične trudničke. Ako vam je prevelik trošak kupovati jedne pa druge, zanemarite ovu međufazu i kupite odmah klasične trudničke hlače.

Naravno, morate nešto i nositi na te hlače, dakle trebaju vam gornji dijelovi. Tu dolazi u igru moment što ste inače nosile. Iako sam uvijek smatrala prokletstvom to što mi vitak struk nije jača strana, u trudnoći se to pokazalo kao pravi blagoslov. Sve moje široke majice (a sve i jesu široke baš zbog toga) bile su prikladne za nošenje sve do negdje šestog mjeseca trudnoće. Nemojte odmah odbaciti svu svoju redovnu odjeću, u neke šire komade ćete stati dosta dugo. Također, kad kupujete majice gledajte i izvan trudničkih odjela. Danas su dosta popularne tunike koje glatko možete nositi kao trudnica sve do negdje osmog mjeseca. Općenito, maksimalno iskoristite svoju postojeću garderobu i kombinirajte s novo kupljenim, trudničkim stvarima. 

Source: pinterest.com
Možete računati da ćete trebati kupiti negdje 5-6 trudničkih majica, nekih 7-8 postojećih ćete moći iskoristiti do nekog vremena i eto ti trudničke garderobe. Gledajte da se sve novo što ste kupile može iskombinirati sa svim postojećim. Ako nađete neku slatku trudničku haljinu (usku ako boga znate) po povoljnoj cijeni, kupite. Najbolje su male crne haljine, njih možete isfurati svudgje, i na posao, i ako imate peh da se netko ženi baš kad ste trudni. Najveći su izazov jakne, ako ih godišnje doba zahtijeva (vi koje rađate ljeti imate prokletu sreću). Dvaput sam bila trudna i oba puta sam nosila jakne s „običnog“ odjela. Danas su moderni raznorazni plaštevi i jakne zvonolikog kroja, sve dovoljno široko da obuče i zagrije prosječnu trudnicu. Ako bi nešto bilo bacanje novaca, onda je to kupovanje trudničke jakne – teško da ćete je nositi nakon trudnoće. Bar se nadam da vam više neće pristajati.

Izbjegavajte široko pod svaku cijenu, najbolje su uske stvari; majice, hlače, haljine, ma sve. Kad žene obuku široko da sakriju svoju širinu, onda uglavnom izgledaju još šire, a budući da niste debele nego trudne, određene obline se i očekuju. Najbolja kombinacija za svaku trudnicu je: ravne čizme, u njima hlače ili tajice, tunika ili majica. U tome ćete izgledati super stajliš i maksimalno vitko, bit će vam udobno, a taj stajling funkcionira u svakoj prigodi. Ako je ljeto, čizme postaju japanke ili ravne sandale ako radite (ni jedna normalna trudnica ne nosi visoke pete osim ako se baš voli mučiti), hlače postaju tajice ili kratke hlačice, možete ubaciti i jedan od onih širokih maxi šoseva, to isto super izgleda. A gore se ništa ne mijenja, samo ima kratke rukave, i ne treba vam jakna. Ljeto je zakon za trudnički stajling.

Ako radite, stvari se donekle mijenjaju - morate uložiti više u odjeću, dakle imati dvoje hlače za posao i deset majica/košulja koje možete kombinirati. Ali računajte da cca zadnjih dva mjeseca trudnoće nećete raditi (porodiljni plus godišnji, znate kako to ide) i potrebna garderoba pada na minimum. Ako tome pribrojimo prva četiri mjeseca kad se trbuh gotovo uopće ne vidi, treba vam trudnička odjeća za 3-4 mjeseca šljake, što i nije tako puno. Pogledajte u koje godišnje doba padaju ta tri mjeseca i spremne ste za šoping. Ovo je sve, po meni, nekakav minimum, ako niste baš u komi s lovom. Ako pak imate love na bacanje – nebo je granica.  E da, računajte i da u zadnjem mjesecu trudnoće nećete baš svaki dan izlaziti iz kuće jer prtljaga postaje sve teža za nošenje pa shodno tome trebate i minimum odjeće.

Kako u trudnoći rastu grudi, trebat će vam i novi grudnjak. Možda ćete stati i u stari, ali ćete ga sigurno raširiti i nakon trudnoće više neće biti upotrebljiv. Trudnički badići su mi pak potpuno nejasni. Ako idete na more u 6 mjeseci plus trudnoći, kupite običan dvodijelni badić s gaćicama na vezivanje, šire ih zavežite i to je to. Jedini argument koji mogu naći za kupovinu trudničkog badića je da u stari više ne stanete (to je sigurno), pa kad već kupujete možete kupiti i trudnički. Ali stvar je u tome da, budete li dojile, običan veći badić će vam možda biti dobar i iduće godine (grudi će još uvijek biti veći broj), ali za trudnički ne znam baš.

Gdje kupiti trudničku odjeću?

Zavisi kakav vam je inače stil i znači li vam odjeća išta u životu osim pokrivala za tijelo. Ajmo pretpostaviti da, budući da čitate ovaj tekst, ljubavi prema modi imate pa vam je bitno i da je vaša trudnička odjeća barem malo stajliš, a ne da se pretvorite u babu samo zato što ste trudne.

Source: asos.com
Sve trgovine specijalizirane za trudničku odjeću u zagrebu (tu živim) nude za mene zaista nelijepu robu, nešto bolju od onih haljina s početka teksta, ali ne bitno. Ako se želite pristojno odjenuti, po trudničku odjeću idite u H&M. Benetton isto ima trudničku liniju, ali ništa što bi imalo ikakve veze  s modom, bar po mom mišljenju. Sve nekakvi komadi kao ok, ali bez duha i stila. U Prenatalu se može tu i tamo nešto naći (zbilja tu i tamo), ali je užasno skupo. Tamo sam kupila jednu preslatku mornarsku majicu (izgleda bolje nego što zvuči) i nosim je dan danas, ne kuži se da je trudnička. U takve komade se ipak isplati uložiti. Dok sam bila trudna prvi put imala sam tu sreću da su trudničku liniju imali Zara i Topshop i tu sam se opskrbila i za iduće trudnoće. Danas je Zara više nema, a Topshopa više nema u Zagrebu, može se samo naručiti online, ali ne isporučuju u Hrvatsku.

Online se zapravo nalazi najbolje mjesto za kupovinu trudničke odjeće – www.asos.com. Ako odete na Asos nećete morati ni u jedan drugi dućan. Imaju zaista sve trudničke komade koji vam ikada mogu zatrebati i izgledaju stvarno super. Mogu razumjeti da ćete hlače htjeti isprobati prije kupnje, ali sve drugo – majice, tajice, haljine, košulje, sve možete naručiti s Asosa i izgledat ćete super. I ne samo to – cijene su razumne, a redovno imaju i sniženja kada za zbilja smiješnu lovu možete dobiti super komad. Nema poštarine, a više ni carine (živio EU). U njihovom traper šorcu sam provela cijelo ljeto (moj omiljeni komad), a u maloj crnoj trudničkoj haljini (cca 130 kn) sam izgledala bolje nego kad nisam trudna. Ako nemate iskustva s online šopingom, zbog Asosa vrijedi početi. I to je otprilike to po pitanju odjeće za trudnice pa slijedi druga faza:

Odjeća za dojilje

Još u trudnoći ćete morati kupiti grudnjak za dojenje (trebat će vam čim izađete iz rodilišta). Ja sam bila zadovoljna s Liscinim, koristila iste za obje trudnoće. Kupite broj veći nego što su vam grudi prije poroda i trebale biste pogoditi veličinu. Jedan je dosta, a kad budete vidjele kolike su vam cice zbilja nakon poroda, kupite još. Dva su minimum (morate ih prati praktički na dnevnoj bazi), tri optimum. Kod odjeće za doljilje nema puno mudrosti, samo su dvije stvari važne – dvodijelno i široko gore.

Source: pinterest.com
Ako za vrijeme trudnoće budete kupovale išta „za poslije“, imajte na umu da dojilja apsolutno i uvijek mora biti u dvodijelnoj odjeći jer u svakom trenutku mora moći izvaditi cicu za nahraniti bebu. Tako da vaša ljubav prema haljinama mora pričekati neko vrijeme. Za vrijeme dojenja vam obavezno trebaju široke majice jer samo one omogućavaju da ih podignete, stavite dijete na cicu, i onda ih opet spustite tako da vam trbuh baš ne viri dok dojite. Jer, moram vas sa žaljenjem obavijestiti, postporođajni trbuh je nešto s čime s nećete ponositi još neko vrijeme. Sa širokim majicama vam se neće vidjeti ni cica dok dojite pa ne morate nositi nikakve dodatke „za zaklanjanje“. Jer dojenje u javnosti je najnormalnija stvar, ma što neki mislili o tome.


Majice dakle obavezno moraju biti široke, a hlače... Pa, moraju pristajati. Nakon poroda treba neko vrijeme da vam se kukovi vrate na prijašnju širinu, a trbuhu treba i neko dulje vrijeme. Tako da ćete možda i nakon poroda nositi trudničke hlače (tu posebno dobro dođu one rastezljive, bez trake preko trbuha), ali to je sasvim normalno. Kad se tijelo vrati na staro, eto i vas u starim trapericama. Dakle, ništa novo se ne treba kupovati, osim ako ste trajno prešle u konfekcijski broj više ili niže (ima i toga).

Mogli bi se tu napisati čitavi romani, ali jedna je stvar ključna – odjeća u trudnoći nije tu samo zbog novog tijela, nego i zbog duše. Trudnoća je naravno prekrasna stvar za ženu i partnera, ali sve te tjelesne promjene koje nam se događaju često učine da se osjećamo ko slonica-tonica pa nas i partner počne drugačije doživljavati. A ako slonicu obučemo u plahtu, sigurno je nećemo pretvoriti u zečicu. Eto tome služi lijepa trudnička odjeća: da unatoč tome što je naše tijelo sada nosiljka za novi život ne zaboravimo da iza trbuha i dalje stoji žena. Pusa vama i bebicama :)

Follow BZAZZ on Facebook


2 komentara:

  1. Nikad nisam vjerovala u bajanje čarolijom ili magiju dok nisam upoznala dr. Ajayija kojeg sam kontaktirala putem njegovog broja: +2347084887094 na WhatsAppu, prolazila sam kroz probleme u braku jer je moj suprug rekao da više ne želi imati nikakve veze sa mnom nakon 9 godina braka, zaista volim svog supruga pa tražim pomoć da se riješe stvari u mom braku, dok sam pregledavajući vidjela gdje je muškarac preporučio dr. Ajayija jer mu je čarolijom pomogao da se unaprijedi na radnom mjestu, posegnula sam Doktor Ajayi i objasnio mu je, rekao mi je što moram učiniti da vratim mir u svom domu nakon što sam slijedio sve njegove upute, moj muž se predomislio i živimo sretno i nikada više nije spomenuo ništa u vezi s razvodom. Kontaktirajte dr. Ajayija danas za bilo kakav problem u vezi ili bilo koji aspekt života i on će pronaći rješenja za vaš problem. Viber / WhatsApp broj: +2347084887094 ili e-adresa: drajayi1990@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  2. Rastala sam se od muža prije tri godine. Između nas nije bilo komunikacije. Obitelji i prijatelji su me savjetovali da pustim i zaboravim na brak i nastavim dalje u životu. Nisam se htjela udati za drugu jer duboko u sebi još uvijek volim svog muža. Toliko sam patila od boli i zbunjenosti da sam na internetu pročitala preporuku o tome kako je dr. Apata uz pomoć svojih duhovnih moći ponovno ujedinio raskinuti brak. Stalno sam čitao toliko svjedočanstava o tome kako je pomogao okončati razvode i vratiti nečije bivše voljene i moja je vjera bila obnovljena. Kontaktirala sam dr. Apatu odmah nakon nekoliko minuta, odgovorio mi je i dao mi upute što da radim, nakon što sam ispunila tražene uvjete dva dana nakon rituala, čarolija je promijenila moj život u blizini mog muža koji nije razgovarao sa mnom. Dva dana me zvao usred noći plačući i ispričavajući se da je to djelo demona, pa se i dalje čudim tom čudu pa mu opraštam. Sada je moj brak sada u ravnoteži. Ritual dr. Apate je odlično funkcionirao i moj brak je jači nego prije i ništa nas više ne može rastaviti. Posjetio sam toliko stranica da sam tražio pomoć, bilo je beznadno dok se nisam povezao s dr. Apatom, pravim muškarcem koji mi je pomogao da oporavim svoj raskinuti brak ako imate sličan problem u braku, želite da vas muž ili žena vole opet. , Imaš nekoga koga voliš i želiš da on ili ona voli tebe zauzvrat, imaš izazov u svom životu, predložak čarolije Dr Apata je rješenje i odgovor na tvoj problem, whatsapp / viber sa njegovim brojem telefona: (+447307347648), kontaktirajte ga danas slanjem e-pošte na drapata4@gmail.com. Ne dopustite da vam itko oduzme vašeg supružnika.

    OdgovoriIzbriši