subota, 23. siječnja 2016.

O RAZVODIMA I SAVJETIMA

U kojem god ljubavnom statusu da trenutno jeste, vjerujem da vam nije promakla epidemija razvoda koja nas okružuje. Poznate osobe, prijatelji, rođaci, susjedi... Svi kao da se razvode ili samo što nisu. Danas je užasno teško održati bračnu zajednicu i možda ste i sami upravo prošli kroz razvod ili kontemplirate biste li se odlučili na isti jer je razina nezadovoljstva životom u braku došla do grla.

To su teške odluke, a ako uključuju djecu često spadaju u kategoriju izuzetno teških, tzv. lose-lose odluka. Suprotno općepoznatom win-win konceptu, u ovom slučaju imate osjećaj da ćete izgubiti koji god scenarij da odabrale – ostanak u braku ili odlazak. Zato će žena u takvoj situaciji često potražiti savjet bližnjih, misleć' da će joj to olakšati odluku. Problem je u tome što se na savjete nikad, ali nikad ne treba oslanjati. Zašto? Zato što savjetodavac misli da savjetoprimcu kaže što bi na njegovom mjestu napravio, a zapravo mu govori što bi na svom mjestu napravio, a to nema nikakve veze s osobom koja se našla u problemu. Koliko god mislili suprotno, mi nikad ne govorimo o drugima, nego uvijek i isključivo o sebi, kao što drugi dok govore o nama zapravo govore o sebi samima. Možda zvuči komplicirano, zato evo jedne priče iz života da vidite kako to izgleda u praksi. Imena su promijenjena jer moji prijatelji ovo čitaju (bar se nadam), a ne vole da im se životne priče razvlače po netu, ali sama priča je istinita.

Iva je bila prilično nesretna u braku. Svaki dugotrajni odnos ima svojih boljih i loših dana, ali njoj se činilo da joj se brak pretvorio u onu staru „za jedan časak radosti, tisuću dana žalosti“. Da sad ne otkrivam previše detalja, sukobi s mužem su postali toliko česti da joj se razvod činio kao jedina opcija. Međutim, tu su bile uobičajene komplikacije u formi zajedničke djece i imovine pa nije ni sama bila pametna što da napravi; možda bi trebala uložiti dodatan napor da sačuva brak, pričekati, možda ima nade da će se situacija popraviti... Pa je otišla po savjet na nekoliko adresa, kod prijateljica i znanica različite dobi i karaktera, iz različitih krugova i s različitim životnim pričama. I točno je takve savjete i dobila. Različite.

Maja joj je rekla da se treba još potruditi oko braka jer svaki muž ima svoje nedostatke, svaki brak zahtijeva kompromise, da je biti samohrana majka krvav posao... Maja ju je pitala šta ona sama može napraviti da sačuva brak, na što se Iva malo i uvrijedila – šta sad ona tu ima raditi kad je muž „bad guy“ u toj priči. Maja je rekla Ivi da mora postaviti realnija očekivanja od braka, da ni jedan brak nije sretan i da ni ona svog muža često ne može očima vidjet. Maja je žena u dugotrajno lošem braku koji je u svojoj disfunkcionalnosti postao normala i više ni ne zna za bolje. Maja ima 50 godina, što znači da su joj veće šanse da osvoji Eurojackpot nego novog frajera. Maja je Ivi dala savjet koji nema veze s Ivinim brakom, već opravdava Majin ostanak u svom, iako u njemu već dugo, dugo nitko nije sretan. Ni ona, ni muž, ni djeca.

Danijela pak nije imala nikakve dvojbe - rekla joj je da skupi hrabrost i rastane se. Rekla je da će joj u početku biti grozno, zapravo da može očekivati godinu dana ekstremno teškog i još jednu godinu srednje teškog užasa, ali jednom kad to prođe, preporodit će se. Danijela ima 42 godine, majka je dvoje djece koja se pet godina prije toga razvela i sad je sretna u novoj vezi. Isti joj je savjet dala Tea, također sretno razvedena i u novom braku. Nives, koja se razvela ali nije našla novog frajera, podržava odlazak iz lošeg braka, iako ne s tolikom sigurnošću i optimizmom kao ove dvije. 3:1 u korist razvoda, bar za sada. Onda je Iva popričala s maminom prijateljicom Ružicom, ženom u ozbiljnim godinama.

Ružica je uvijek bila više vezana za svoju mamu nego za muža, što si sada zamjera. Imala je ona i dijete (ima još uvijek), ali karijera joj je bila važnija skoro i od djeteta, a od muža svakako. Muž je, bar ona tako tvrdi, bio sasvim dobar lik koji ju je volio, ali ona ga baš i nije doživljavala. Onda je muž našao drugu ženu. To je još bilo ok. Ali onda je kćer narasla i otišla od kuće, mama je umrla, a naša Ružica ostala potpuno sama. I užasnuta. Sad joj je žao što nije bila bolja žena svome mužu da ima s kim šetati uz nasip, ali tko razmišlja o sedamdeset petoj kad imaš trideset. Ružica misli da je Iva nezahvalna, da bi trebala manje misliti na sebe, a više na muža i brak i da nema govora ni o kakvom razvodu. 3:2.  

Morana je rekla da Ivin muž svakako ima svojih nedostataka, i da oni nisu mali, ali da uz sebe zapravo ima dobrog tipa i da bi apsolutno i bez dvojbe trebala ostati u braku. Morana je naime samohrana majka svog djeteta praktički od dana kad se dijete rodilo i svaki muž joj se čini bolja opcija od nikakvog. Izjednačenje.

Što je Iva na kraju odlučila sasvim je nebitno. Bitno je da svi živimo samo u svom svijetu, gdje smo samo mi glavne role, i sve promatramo iz te prizme. Ni sebe ne vidimo realno, a kamoli druge. Bitno je da nikada zapravo ne razmišljamo iz tuđih, nego samo iz svojih cipela, koliko god se trudili, tako da je svako davanje i primanje savjeta u biti potpuno promašeno. Jer nikada zapravo ne govorimo o drugima, nego samo o sebi.

Ima jedna blogerica čije tekstove ponekad pratim. Za razliku od mene, piše redovito, pa je tako obradila užasno puno tema, sve nekako bliske ženama mojih godina i sve jasno povezive s njenim likom i djelom. Osim jedne. Pisala je naime o nekoj prijateljici koja se upravo razvela, poentirajući kako se divi njenoj hrabrosti da ne održava formu bivajući u lošem braku, nego slijedi svoje srce. Nikako mi nije bilo jasno kako žena u relativno sretnom braku (tako se bar činilo iz tekstova) može na taj način razmišljati o razvodu i zašto joj je to uopće tema. Za par mjeseci mi je postalo jasno – doznala sam da se razvela. Taj je tekst očito bio odraz činjenice da se sama u tom trenutku htjela rastati, ali nije imala snage, ili je to upravo tad bila napravila pa je preko teksta tražila potvrdu ispravnosti svog čina. Kako god bilo, svi koji govore, govore o sebi, a svi koji pišu, pišu o sebi. Makar između redova.

Ako imate neku ozbiljnu dvojbu, nemojte se oslanjati na savjete, a nemojte ih bome ni davati. Ljudi najčešće i ne traže savjet, nego samo potvrdu da su dobro odlučili jer su odluku već donijeli, ali ima ih onih koji zbilja pitaju za mišljenje. Nemojte. Traženje i davanje savjeta je jalov posao, osim ako se obratite zaista stručnoj osobi. A takva će vam pak rijetko ili nikad reći što da napraviti - samo će vam pomoći da odgovor nađete u sebi. I naravno, da detektirate što ste vi napravili da se nađete u problemu. Cause it takes two to tango.

Savjeti su možda promašeni, ali poslovicama je zato svaka na mjestu.     


Follow BZAZZ on Facebook

4 komentara:

  1. Cijeli moj život nikad nisam vidio ništa što tako brzo radi poput čarolije Dr. Abazara. Nakon kontaktiranja Dr.Agbazara, počela sam vjerovati u izjavu da svaki novac ima dvije strane. Kad me ljubavnik ostavio, zakleo mi se da se više nikad neće vratiti k meni, ali hvala Bogu što sam kroz pomoć dr. Agabazu imala svog ljubavnika natrag u mene u roku od 48 sati, a ja ću također željeti da se drugi ljudi razbije srca da bi se obratili dr. Agbazara kroz ove detalje ispod koje su putem e-pošte: ( agbazara@gmail.com ) ili preko Whatsappa na +2348104102662 onda možete vidjeti čuda Dr.Agbazara

    OdgovoriIzbriši
  2. Za cijeli svoj život ja nikada nisam vidio ništa što je radio bilo tako brzo, kao da je čarolija dr. Агбазары. Nakon kontakta s dr. Агбазарой sam počeo vjerovati u prièe da svaki novčić ima dvije strane. Kad je moj ljubavnik me napustio, ona se zakleo da nikada se ne vrate ko mi opet, ali, hvala Bogu, da uz pomoć Dr. Agbazara od mene moj ljubavnik natrag k meni u roku od 48 sati, i želim da i drugi ljudi, koji su slomljena srca, da se povežu s dr. Agbazara kroz te detalje ispod putem e-maila: ( agbazara@gmail.com ) ili preko WhatsApp na +2348104102662, onda možete vidjeti čudesa dr. Agbazara

    OdgovoriIzbriši
  3. POZDRAV SEZONE PRIJATELJA POZDRAV S VAMA. U braku se opet osjećam tako blagoslovljeno nakon što je doktor Alaba vratio mog supruga koji se rastao sa mnom na dobra 3 godine. Am Dubravka Gradiški po imenu iz Izraela. Iako imam usta po cijelom tijelu, neće biti dovoljno zahvaliti liječniku Alabi na pomoći u mom životu... Moj muž se odvojio od mene tri mjeseca i bolovao sam i bolovao bez njega ..... Dakle, tražila sam pomoć svugdje, ali ništa nije uspjelo dok nisam mislila na doktora Alabu kojeg sam kontaktirala putem interneta. Objasnila sam mu svoju situaciju i obećao je da će mi se suprug javiti u roku od 24 do 48 sati koliko moje srce i dalje kuca za njega. Vjerovala sam u njega i on mi je pripremio čaroliju i suprug me nazvao točno kad je rekao doktor Alaba. Molio je i rekao da mu se trebam vratiti i sad opet živimo sretno zadnjih 9 mjeseci. Svi koji čitaju moj članak koji treba pomoć trebaju ga kontaktirati ... E-pošta: dralaba3000@gmail.com .....

    OdgovoriIzbriši
  4. Prije svega hvala dr. Agbazara što mi je vratio mog ljubavnika unutar 48 sati. Nemam ništa za reći nego da ti se zahvalim i da ti javim da sam sretna.. Moj ljubavnik se bolje ponaša prema meni i sada provodi većinu vremena sa mnom govoreći mi koliko me voli nego ikad prije.. Ako imaš Za sve probleme s ljubavnikom kontaktirajte Dr.Agbazara putem e-pošte: ( agbazara@gmail.com ) ili ( WhatsApp +2348104102662 ) jer on je rješenje za sve probleme u vezi

    OdgovoriIzbriši